top of page

הדרכת שטח למתקדמים

עודכן: 3 ביוני 2020

הפעם בחרתי לקחת את מילותיו של עופר דהן, בפוסט שהעלה שעות ספורות לאחר השתתפותו בהדרכה.

צילום: שמוליק פאוסט

צביקה (כהן השטח) אמר: אימון שטח מתקדם לאופנועים כבדים ("קרנפים").

ואני חשבתי, עשיתי כבר שניים, שלישי לא יזיק (והאמת שהשני הזיק עם נפילה כואבת ממדרגת סלע).

יומיים לפני, התחזיות היו 35-40 מעלות. בבית: סבבה. מזגן והכל טוב. באוטו, דומה. על אופנוע, עם קסדה, מיגון בשכבות הסיפור מרגיש חם... מאוד.

וצביקה? הוא מרגיע, "נצא בשש בבוקר". צריך לזכור שאני ומניח גם אחרים, עדיין בלו"ז קורונה. לקום בחמש בבוקר? בשבת?! זה הרבה הרבה לפני הקפה/תה... הלו...

יאללה, בסדר. זורם.

היציאה ממודיעין בחמש וחצי לא בישרה טובות. רוח חזקה, מזרחית, חמה ויבשה. דווקא על כביש 6 בואכה חורשים נהיה קריר... הלוואי שיישאר ככה. ספוילר? קריר לא נשאר.

תשעה רוכבים. צביקה, צלם וסמול טוק של מפגש. חלק ניכר מוכר מקבוצות בפייסבוק, וואטסאפ ומטיולים בהרכבים שונים. חלק חדשים לי.

יוצאים לאימון השטח. מתחילים בקטנה. סיבובים 180 מעלות על משטח עם אחיזה בינונית. חימום... (כל מילה עם השורש חם נכונה היום).

ויאללה נכנסים לסינגל. האופנוע גדול. השביל צר. מלא סלעים. מדרגות סלע. קולות שפשוף מלמטה ממגן הגחון. לא משהו קריטי. אחד המשתתפים עם ויסטרום סופג מכות על ימין ועל שמאל. נמוך הסוזוקי... ומגיעים לירידה שוואללה במבט ראשון נראית מפחידה.

צביקה עם הקול המרגיע. ההסברים הפונים להגיון וטיפים שעושים את כל ההבדל. הדגמה ומתחילים. האמת, האפריקה הפתיעה אותי (שוב) עם עבירות וקלילות. יבורכו מהנדסי הונדה.

בשטח בשונה מהכביש כל סנטימטר קובע. כל זווית. הכל מתוכנן. איפה יעבור הגלגל. על מה יעלה, ממה ירד. מתי להישען לאחור, מתי לפנים. מתי לתת גז בעדינות, מתי באגרסיביות. מתי לבלום עם בלם היד, בלם הרגל, מתי לשלב ביניהם, מתי לשבת, מתי לעמוד... המוח עובד בלי הפסקה. מחשב חישובים וברקע ההנחיות של צביקה.

משם לסיבוב של האופנוע בסינגל, בעליה. הלו?! זה 250 ק"ג אופנוע בלי שאני עליו... איך יסתובב? אז הסתובב ועוד איך... בטכניקה ובזהירות וממש על המקום. מדהים ומפתיע וחדש לי לגמרי. למדתי!

הפסקה למים, מיץ וכיבוד להחזרת מלחים וסוכר וממשיכים.

תרגול אחרון מעבר מכשול סלע. צביקה מסביר להגיע לאט, לתת גז ממש עם נגיעת הגלגל הקדמי בסלע. עשיתי והיי, שנינו, האופנוע ואני היינו באוויר. לא, אין לו כנפיים. רק הרבה כוח וזווית נכונה עשו את העבודה. פעם ראשונה שלי באוויר אז חוזר עוד פעמיים שלוש. בשביל ההרגשה וגם Practice makes it perfect.

לפחות זה נעשה בצל..

והשיחה כבר מתפתחת בין הרוכבים על התרגילים השונים.

הצצה ללוח השעונים מראה 42 מעלות בצל.

עייפות מתחילה להינסך באברים ויש עוד חצי שעה רכיבה הביתה.

למזגן, לארוחת צהריים עם האחת.

היה חםםםם

היה מושלם!



גלריית התמונות


438 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page